Pet razlogov, da preprečite prehlad

V hladnih dnevih so prehladna obolenja precej pogosta. Prehlada ne gre podcenjevati, saj lahko pride do zapletov. Razvije se lahko v hujšo bakterijsko okužbo srednjega ušesa, obnosnih votlin (sinuzitis) ali spodnjih dihal, najpogostejša je pljučnica. Ni potrebe, da bi za vsak prehlad takoj posegli po zdravilih, obstaja kar nekaj alternativnih in bolj zdravih metod, ki preprečijo morebitne zaplete in tudi zmanjšajo nevarnost okužbe ljudi, ki so okoli nas.

 1. Postelja 

Najboljše zdravilo proti prehladu je počitek na toplem. Takoj ko začutimo, da prihaja viroza, je čas za posteljo, tako namreč omogočimo imunskemu sistemu, da se okrepi za boj s prehladom. Če smo utrujeni in si želimo le spati, nam telo sporoča, da potrebuje počitek.

 2. Tekočina 

Ko smo prehlajeni, naš organizem potrebuje več tekočine kot običajno. Dva litra vode ali še bolje zeliščnega čaja, je dnevni minimum. Cvetovi bezga ali kamilice blažijo vnetje pri prehladu, pomirjajo, pospešujejo potenje, ublažijo kašelj in bolečine v grlu ter spodbujajo delovanje imunskega sistema. Dve žlički cvetov prelijemo s skodelico vrele vode in po želji sladkamo z medom. Med dodamo čaju šele, ko se ta ohladi na primerno temperaturo za pitje, sicer uničimo pomembne encime v medu. V času prehlada pa se izogibamo kavi in sladkim pijačam, ki telo še dodatno dehidrirajo.

 3. Spiranje bolečega grla 

Žajbelj je odličen antiseptik, zato ga strokovnjaki priporočajo za spiranje bolečega grla. Žlico  zelišča  poparimo  s  kozarcem  vode, pustimo stati 10 minut, precedimo in uporabimo za grgranje. Grgranje poparka iz žajblja ne zdravi le vnetega žrela, z njim si lahko pomagamo tudi pri razjedah v ustih ali vnetju dlesni. Takšen poparek lahko tudi spijemo, vendar s pitjem ne smemo pretiravati, sicer lahko dobimo prebavne motnje, drisko in glavobol.

 4. Naravni vitamin C 

Pri prehladu ali gripi je zelo priporočljiv naravni C-vitamin. Zato večkrat na dan uživajmo sveže citruse, kivi, kaki, granatno jabolko, mango, ananas, papriko, sveže sesekljan zeleni peteršilj – listi kot dodatek jedem, hren, brokoli, cvetačo in surovo kislo zelje. Jejmo, kadar smo lačni, in prisluhnimo svojemu telesu.

 5. Vlažen zrak 

Svež in dovolj vlažen zrak je v pomoč izsušeni sluznici, zato vsak večer pred spanjem spalnico dobro prezračimo.